הגיעו כלי העבודה איתם צה"ל ילחם במנהרות

מנדי אושר No Comments on הגיעו כלי העבודה איתם צה"ל ילחם במנהרות
דחפור | אילוסטרציה צילום: אופיר זידן / פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כלי הנדסה כבדים שרכשה מערכת הביטחון מהחברת "קטרפילר" האמריקנית הגיעו בשבוע שעבר לישראל. מדובר בעסקה של מיליוני שקלים שבחלקה שולמה בעזרת הסיוע הכספי מארצות הברית, בכלים שהגיעו ישנם דחפורים, מחפרונים ושופלים, המשמשים כלי לחימה בצה"ל. זו הרכישה הגדולה ביותר מסוגה בשנים האחרונות.

בכלים אלו משתמש צה"ל במהלך הלחימה על מנת לפנות לפתוח צירים ולנטרל מטענים ובשגרה על מנת לחשוף שטחים כאשר חלק מהכלים החדשים מיועדים לאיתור מנהרות החמאס, מצה"ל נמסר כי במסגרת עבודת מטה שבוצעה בזרוע היבשה נבחן מערך הצמ"ה, ועלה כי יש צורך לרכוש כלים בהיקף גדול – לא רק על מנת לרענן את הכלים הישנים, אלא גם כדי להתעצם לאור הפעילות ההנדסית בשטח והתגברות המשימות. כך, למשל, פעלו בשנה שעברה יותר ממאה כלים הנדסיים בהוראתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט במטרה לאתר מנהרות שנחפרו מהשטח הפלסטיני אל השטח הישראלי. בשנים האחרונות כחלק מהמאמץ לאיתור המנהרות, נאלץ צה"ל לשכור כלי הנדסה כבדים מחברות אזרחיות במטרה לעמוד ביעדים. בנוסף לכך, מייעד צה"ל משימות מורכבות מאוד לחיל ההנדסה בכל הנוגע לתמרון בשטח האויב.

פעילות צהל בגבול הרצועה
פעילות צהל בגבול הרצועה

הדס פורוש / פלאש 90

לדברי גורם בצה"ל: "מדובר בכלי הנדסה טכנולוגיים מאוד, לכל מהם יש מחשב מתקדם", הוסיף הקצין הבכיר. "הם הרבה יותר ידידותיים למפעיל וייתנו תפוקה גבוהה יותר מהכלים הישנים. הם ישודרגו מבחינה טכנולוגית וטכנית בישראל. אינני יכול להרחיב על כך".



0 תגובות